همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تمامی تهدیدات در مرزها، منطقه و فرامنطقه‌ای توسط ارتش رصد و ظرفیت مقابله با آن ایجاد می‌شود.

امیر پوردستان

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم صبحگاه مشترک یگان‌های نمونه نیروی زمینی ارتش به مناسبت 29 فروردین ماه روز ارتش با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش و جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ع) برگزار شد.

امیر پوردستان در این مراسم اظهار داشت: امروز بعد از 34 سال از گذشت انقلاب عمق تدبیر و ژرف‌نگری امام (ره) در بقای ارتش اثبات می‌شود که ارتش را برای حضوری اثربخش در صحنه‌‌های انقلاب آماده کرد.

وی با بیان اینکه ارتش و نیروی زمینی در ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی جلوتر از همه بود گفت: نیروی زمینی 2 اقدام اساسی در ابتدای انقلاب انجام داد. یکی اینکه مسئولیت آموزش جوانان پرشور انقلابی که می‌خواستند به سپاه ملحق شوند را به عهده گرفت و دیگری سازماندهی و تجهیز یگان‌های لشکری، توپخانه و هوانیروز بود.

پوردستان تاکید کرد: اولین یگانی که در مقابل ضد انقلاب صف‌آرایی کرد لشکر 28 نیروی زمینی ارتش بود و سبب شد استکبار در راهبرد خود تغییراتی ایجاد کند و با تجهیز صدام به ایران حمله کرد.

وی با بیان اینکه حضور مقتدرانه ارتش در زمین، هوا و دریا در طول 8 سال دفاع مقدس ادامه داشت تصریح کرد: کارنامه ارتش در 34 سال از عمر انقلاب سرشار از افتخارات است و کارکنانی آماده، مستحکم و انگشت روی ماشه دارد تا جرات تجاوز را از هر دشمنی بگیرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص اقدامات ارتش در طول انقلاب گفت: رصد مداوم تهدیدات بر زمین، دریا و هوا و تجهیز لازم برای مقابله با آن از جمله اقدامات ارتش است. تمامی تهدیدات در مرز‌ها، منطقه و فرامنطقه رصد می‌شود و کارشناسان نظامی آنها را تحلیل می‌کنند و متناسب با آن ظرفیت لازم در ارتش ایجاد می‌شود.

وی افزود: تامین امنیت آسمان کشور، بستن پرونده شرور ریگی، حضور مقتدرانه در آبهای بین‌المللی، مقابله با تروریسم بین‌المللی و تامین امنیت تجارت بین‌المللی در دریاها، تامین امنیت مرزهای زمینی کشور و مقابله جدی با اشرار، قاچاقچیان و گروه‌کهای تروریستی گوشه‌ای از اقدامات ارتش است.

پوردستان ادامه داد: نیروی زمینی به وسیله سه قرارگاه در کرمانشاه، ایلام و خوزستان اقدام به پاکسازی مناطق آلوده به مین و مواد منفجره کرده که تاکنون یک میلیون هکتار از اراضی آلوده را پاکسازی و در این راه 180 شهید و 300 جانباز تقدیم کرده است.

وی همچنین اعلام کرد: آموزش سالانه 300 هزار نفر در قالب سربازی و حضور فعال و گسترده در امدادرسانی بلایای طبیعی از دیگر اقدامات ارتش است و در زلزله اخیر بوشهر نیز اولین یگان‌هایی که خود را به محل رساندند یگان‌های ارتش بودند.

کد خبر 208536
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز